آموزش تعمیرات تلویزیون

یکی از واسایلی که می توان گفت تقریبأ در هر خانه ای یافت می شود تلویزیون می باشد. این وسیله با دانش روز همگام بوده و هر از چند گاهی قابلیتی بر آن افزوده می شود که استفاده از آن را برای مصرف کننده هیجان انگیزتر کرده است. از زمانی که تلویزیون پا به خانه ها گذاشت و به عنوان یک وسیله نسبتأ ضروری مطرح شد مدل های مختلفی در اندازه و شکل های مختلفی بنا بر محیط استفاده به بازار آمدند. تاریخ پیدایش تلویزیون به سال ۱۸۸۴ میلادی برمی‌گردد. در ابتدا تلویزیون های سیاه و سفید با ابعاد کوچک و قابل حمل به بازار آمد. بعد از آن تلویزیون های رنگی پا به عرصه گذاشتند در همه این موارد نمایشگر رایج CRT یا لامپ اشعه کاتدی بود. بعد از فرمتهای LCD و LED و پلاسما و OLED  به بازار آمد با صفحه ای تخت و عرض باریکتر که با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و کمبود فضای کافی قابلیت نصب روی دیوار هم دارند. امروزه جدیدترین مدل تلویزیون ها به تلویزیون های هوشمند یا Smart TV معروف هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و از این رو می توان گفت اسفاده از این نوع تلویزیون ها کار را برای کاربر برای استفاده همزمان از چند امکانات مانند انتقال فایل ها و دانلود و ضبط و پخش و ارسال تصاویر و داده ها و… آسان ساخته است.

شرکت های الکترونیکی بسیاری وارد عرصه رقابت با یکدیگر در جهت بهبود کیفیت و جذب مشتری شده اند. یکی از این شرکت های به نام شرکت HP است که سابقه طولانی و نام شناخته شده ای در عرصه تولید مانیتور و لپ تاپ و تلویزیون و… دارد و اقدام به تولید تلویزیون در مدل های مختلف با ویژگی های متفاوت و مناسب با شرایط کاری کرده است.

هر تلویزیون دارای اجزایی هست که وجود هر کدام برای نمایش آنچه قابل دیدن است نیاز است و باید همگی به خوبی با هم در ارتباط باشند و کار کنند. وجود هر گونه اختلال در کوچکترین جز آن باعث عدم کارکرد دستگاه شما خواهد شد. از جمله خرابی های رایج که می توان برای تلویزیون مطرح کرد برای مثال اگر پنل تلویزیون از نوع ال سی دی یا ال ای دی و… باید و خطوطی روی آن وجود داشته باشد یا دو تصویری باشد مشکل یا از خود پنل است که باید تعویض شود یا اگر مربوط به برد TFT باشد امکان رفع و تعمیر آن هست. یا می تواند مربوط به منبع تغذیه می باشد، منبع تغذیه خطی و سوئیچینگ دو نوع از این مورد است که باید بررسی شود که مربوط به اختلال در مورد چه بخشی از آن است. مثلا ممکن است خازن های موجود در آن سوخته باشد. از جمله مشکلات دیگر می توان به نداشتن صدا یا تصویر  یا کار نکردن پورتها و… و بسیاری مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری اشاره کرد.

 با توجه به موارد ذکر شده متوجه می شویم که نفوذ تلویزیون در زندگی ما امری بدیهی هست و گذشته از استفاده کردن در منزل در اداره ها و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد از این رو هر چی این وسایل پیشرفته تر شده کاربرد آنها نیز رو به فزونی است. از این رو آشنایی با نحوه تعمیر این دستگاه را می توان امتیاز مثبتی تلقی کرد و اگر شخصی آشنایی با مباحث الکترونیکی و… این وسیله داشته باشد می تواند به عنوان یک حرفه با درآمد خوب روی آن سرمایه گذاری کند.

از جمله مباحثی که در دوره آموزش تعمیرات تلویزیون مطرح می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی اولیه با تلویزیون و انواع آن
  • نحوه تشخیص انواع تلویزیون و صفحه نمایش
  • آشنایی با بردهای الکترونیک 
  • آشنایی با انواخ خرابی هایی که برای تلویزیون پیش می آید
  • آموزش عیب یابی و رفع خرابی ها
  • آموزش نحوه تعویض پنل
  • آموزش عیب یابی و تعمیر انواع بردها، قطعات سخت افزاری 
  • و…

و بسیار موارد دیگر که همگی به صورت کامل و تخصصی با برگزاری کلاس های عملی و استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته زیر نظر اساتید مجرب.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس» لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر – کوچه صالحی-نبش درفش -پلاک۱
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آموزش تعمیرات تلویزیون