آموزش تعمیرات مانیتور

مانیتور یا صفحه نمایش همانطور که از نام آن مشخص است جهت نمایش چیزی استفاده می شود تا بتوان خروجی را مشاهده کرد و از نتایج و داده ها مطلع بود. مانیتورها را عمومأ ما به دستگاه رایانه متصل میکنیم اما میتوان در ابعاد بزرگ مثلا در فرودگاه ها یا فروشگاهها نیز مشاهده کرد. مانیتور ها هم مانند دیگر لوازم الکترونیکی روند رو به رشدی بر اساس تکنولوژی روز داشته اند و با زمان جلو رفته اند و در مدلها با امکانات ویژه و مختلفی بر اساس نوع کارایی که از آن انتظار می رود ساخته شده اند.

مدلهای اولیه دارای صفحه نمایش از نوع CRT یا لامپ پرتو کاتدی بود و صفحه نمایش به صورت محدب بودند که برای چشم را بعد مدت کوتاهی خسته میکرد. سری بعد مانیتورهایی با تکنولوژی LCD به صفحه نمایش تخت و باریکتر به بازار وارد شد و کیفیت تصاویر یا به اصطلاح روزلوشن بالایی نسبت به مدل های قبلی داشت. صفحه نمایشگر ال‌سی‌دی (Liquid crystal display) دارایکریستال مایع است. نمایگرهای بعدی از تکنولوژی LED استفاده کردند. البته ال ای دی همان ال سی دی است منتها پیشرفته تر یعنی از تکنولوژی جدیدی استفاده نشده است و در واقع همان پنل LCD است. در نوع LCD از لامپ های فلورسنت استفاده می شود که شبیه لامپ مهتابی است اما در نوع LED از لامپ LED استفاده می شود که البته مصرف انرژی کمتری دارد ولی کیفیت تصویر آن از LCD کمی پایین تر می باشد.

یکی از پیشگامان در تولید مانیتور شرکت شناخته شده HP می باشد که با دانش روز پیش می رود و براساس نوع نیاز کاربر در مدل ها با امکانات و اندازه های مختلف وارد بازار مصرف می کند. اما این دستگاه نیز ممکن است بعد از مدتی به علت استفاده زیاد در طولانی مدت یا عوامل دیگر دچار خرابی هایی شود که باید در اسرع وقت و به خووبی شناسایی و رفع شود. چرا که دارای اهمیت بالایی است. مانیتور صرفأ مربوط به پنل نمایشی  رایانه یا تلویزیون مربوط نمی شود هر صفحه نمایشی که خروحی ای را نمایش می دهد را شامل می شود. از این رو دانستن کلیات این ساخته و اطلاع داشتن از نقشه طراحی بردهای آن جهت شناسایی و رفع خرابی و تعمیر امتیاز خوبی محسوب می شود و می توان به عنوان حرفه ای با درآمد خوب روی آن حساب کرد. چرا که کاربران این وسیله شدیدأ نیازمند برطرف شدن هرچه سریعتر مشکل هستند.

مجتمع ملی پایتخت با داشتن مدرسین و متخصصین حرفه ای در زمینه تدریس و آموزش تعمیرات مانیتور این فرصت را برای علاقمندان یادگیری این حرفه فراهم آورده است تا در محیطی عملی و کارآمد به آموزش دقیق و کامل تعمیر مانیتور بپردازد.

برخی از سرفصل هایی که در این دوره آموزشی تدریس می شود:

  • آشنایی اولیه انواع مانیتورها
  • آشنایی با پنل ها ، کریستال مایع و فرکانس های عمودی و افقی
  • آموزش نحوه تشخیص انواع مانیتورها
  • آشنایی با بردهای الکترونیکی
  • آموزش نقشه خوانی و شماتیک برد مانیتور
  • آموزش عیب یابی خرابی ها در بردها
  • آموزش تعویض پنل
  • و…

وبسیار ی موارد دیگر که به صورت عملی در این دوره ها آموزش خواهید دید.

جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس» تهران –میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر – کوچه صالحی-نبش درفش -پلاک۱
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آموزش تعمیرات مانیتور